Kontakt

Facebook

Warto odwiedzić

Wideo




Wersje oprogramowania

http://cyfrowypolsatnews.pl/forum/viewthread.php?thread_id=6

Lista kanałów w CP - wykaz

http://cyfrowypolsatnews.pl/forum/viewthread.php?thread_id=72&pid=301#post_301

LIBICKI: PODSUMOWANIE ROKU 2011, PLANY NA 2012Drukuj

Cyfrowy Polsat
Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu podsumowuje rok 2011 i opowiada o planach na rok 2012.

Najważniejsze wydarzenie, sukces i porażka w branży w 2011 roku
Wydarzeniem tego roku była konsolidacja rynku telewizyjnego, czego przykładem jest kilka dużych transakcji: zakup Telewizji Polsat przez Cyfrowy Polsat oraz sieci kablowej Aster przez UPC, a także ogłoszenie strategicznych partnerstw TVN najpierw z TPSA, a potem z grupą Canal+. Sukcesem okazała się pierwsza w Polsce transmisja na żywo z wydarzenia sportowego przeprowadzona w ramach płatnej usługi pay-per-view. Pokazywaną przez kilku największych operatorów walkę Adamek - Kliczko, mimo jej dość wysokiej ceny i dostępności także na bezpłatnym kanale RTL, obejrzało 300 tysięcy widzów, z czego ok. 200 tysięcy w Cyfrowym Polsacie. To dobrze wróży rozwojowi usług PPV na rynku polskim, pod warunkiem zapewniania widzom treści najwyższej jakości. W kategoriach społecznych rozczarowaniem jest brak odpowiedniej dynamiki we wdrażaniu naziemnej telewizji cyfrowej. To już niestety moja tradycyjna odpowiedź od kilku lat.

Człowiek lub ludzie, którzy w 2011 roku wywarli największy wpływ na rynek
Bezapelacyjnie taką osobą jest Zygmunt Solorz-Żak, który dokonał historycznej transakcji zakupu firmy Polkomtel. Jego osoba łączy światy mediów i telekomunikacji, co potwierdza światowe trendy konwergencji tych sektorów.

Kryzys w 2011: fakt czy mit?
W branży płatnej telewizji spowolnienie gospodarcze albo jest nieznacznie odczuwalne, albo przynosi odwrotny efekt - jeszcze większe zainteresowanie widza usługami, które w naturalny sposób, ze względów ekonomicznych, tracą konkurentów w postaci alternatywnych, droższych form rozrywki rodzinnej. W segmencie nadawców telewizyjnych można było zaobserwować wyhamowanie dynamiki wzrostu rynku reklamy w drugiej połowie roku.

Najważniejsze wydarzenia i sukcesy w firmie w 2011 roku
Zakup Telewizji Polsat przez naszą spółkę - Cyfrowy Polsat. Dzięki tej transakcji stworzyliśmy największą grupę medialną w Polsce, która posiada bogate zasoby treści programowych oraz efektywne kanały ich dystrybucji, regularnie wzbogacane o nowe technologie dotarcia do klienta. W przyszłości taka struktura będzie decydowała o przewadze konkurencyjnej naszej firmy. Drugim ważnym dla nas wydarzeniem było uruchomienie, jako pierwszy operator w Polsce, najnowocześniejszego i najszybszego na świecie mobilnego Internetu LTE. Jesteśmy także dumni z przekroczenia liczby 3,5 milionów abonentów naszej platformy.

Co wydarzy się w branży w 2012 roku? Jakie będą zmiany i nowe trendy?
Na pewno będzie trwał proces konsolidacji rynku płatnej telewizji oraz konwergencji sektora mediów i telekomunikacji. Procesy te wynikają z rozwoju technologii oraz chęci wychodzenia naprzeciw przyszłym potrzebom klientów, którzy dzięki nowym technologiom i budowanym na nich usługom będą w znacznie większym stopniu decydowali o tym, z jakich treści oraz gdzie i kiedy będą korzystać.

Plany firmy na 2012 rok
Głównym celem jest stabilny rozwój biznesu. Utrzymanie pozycji lidera na rynku płatnej telewizji, oferowanie z sukcesem usług telekomunikacyjnych, wzrost oglądalności 15 kanałów Telewizji Polsat, a w konsekwencji budowanie naszej pozycji na rynku reklamy telewizyjnej. Planujemy także rozwijać nowoczesne kanały dystrybucji treści, jak np. telewizja mobilna i usługi online.


źródło: Wirtualnemedia

Komentarze z Facebooka

#1 | Prokop dnia 29.12.11 15:55
Rok 2011 zdecydowanie należał do CP. Połączenie z Polsatem, przejęcie Plusa, wprowadzenie LTE i zwiększanie jego zasięgu, kolejne kanały w tv, prace nad tv mobilną. To się nazywa rozwój. Przyszły rok nie zapowiada się wcale mniej rozwojowo.

Dodaj komentarz

Nick:

Kod potwierdzający:
Kod potwierdzający